Lindab tar ventilationsorder på 12 miljoner i Ungern

Lindab har skrivit kontrakt för leverans av ventilations- och inneklimatsystemet till LEGOs nya produktionsanläggning på 80.000m2 i staden Nyíregyháza, Ungern. Ordern värd drygt 12 MSEK, kommer att levereras enligt en snäv tidsram från juli till september i år.

András Mikó, Lindabs affärsenhetschef för Ventilation i Ungern kommenterar: "Nyckeln till partnerskapet var våra ingenjörers expertis i kombination med våra progamvarupaket som sammantaget gör design och planering lättare för våra kunder. Men även vår flexibilitet och de korta ledtider vi som tillverkare kan erbjuda var mycket viktigt."

Anders Berg, VD och Koncernchef
Email: anders.berg@lindab.com
Mobil: +46 (0) 70 35 89155

Nils-Johan Andersson, affärsområdeschef Ventilation
Email: nils-johan.andersson@lindab.com
Mobil: +46 70 66 85075

András Mikó, affärsenhetschef Ventilation, Ungern
Email: andras.miko@lindab.hu
Tel: +36 23 531 197

Koncernen omsatte 6 656 MSEK år 2012 och är etablerad i 31 länder med cirka 4 300 anställda. Huvudmarknaden är yrkesbyggnader som svarar för 80 procent av försäljningen medan bostäder står för 20 procent av försäljningen. Under 2012 stod den nordiska marknaden för 45 procent, CEE/CIS (Central- och Östeuropa samt övriga forna Sovjetstater) för 23 procent, Västeuropa för 29 procent och övriga marknader för 3 procent av den totala försäljningen.