Lindab levererar bygglösningar för runt 20 miljoner till Rustas nya centrallager

Lindab har valts som leverantör till Nordiska Industribyggen & Fasad, NIFAB, som bygger Rustas nya centrallager i Norrköping. Ordervärdet för Lindab ligger runt 20 miljoner kronor och inkluderar både Lindabs populära högprofil för nordiska klimat och egenproducerade sandwichpaneler. Centrallagret omfattar cirka 65 000 kvadratmeter och ska vara klart våren 2015.

Lindabs försäljningsingenjör, Jonas Granberg kommenterar: "Vi har ett tätt samarbete med NIFAB som uppskattar Lindabs kunskap och tekniska kompetens inom projektering av stora byggprojekt. Vi engagerar oss djupt för att hitta de bästa lösningarna och vi kommer vara med hela vägen och se till att allt går smidigt."

Lindabs VD och koncernchef Anders Berg, lägger till: "Lindab har stor expertis inom bygglösningar och sedan omorganisationen i fjol har detta område fått större fokus. Återkoppling från kunder visar på att det arbete som görs med att förenkla byggandet från konstruktion och dokumentation till montage och estetik verkligen hjälper våra kunder."

Leveranserna från Lindab beräknas ske mellan september i år och mars 2015.

Anders Berg, VD och Koncernchef
Email: anders.berg@lindab.com
Mobil: +46 (0)70 35 89155

Joakim Lönnberg, Chef Försäljningsregion Norra Europa
Email: joakim.lonnberg@lindab.com
Mobil: +46 (0)70 5185008

Lindab - ventilations- och byggproduktföretag:

Lindab utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat.

Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet, energi- och miljötänkande samt levereras med en hög servicegrad vilket sammantaget ger ett ökat kundvärde.

Koncernen omsatte 6 523 MSEK år 2013 och är etablerad i 32 länder med cirka 4 400 anställda. Huvudmarknaden är yrkesbyggnader som svarar för 80 procent av försäljningen medan bostäder står för 20 procent av försäljningen. Under 2013 stod den nordiska marknaden för 46 procent, CEE/CIS (Central- och Östeuropa samt övriga forna Sovjetstater) för 24 procent, Västeuropa för 27 procent och övriga marknader för 3 procent av den totala försäljningen.

Aktien är noterad på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm, Mid Cap, under kortnamnet LIAB. Se även www.lindabgroup.com