03 jul 2024 17:09

03 jul 2024 17:09

Lindabs rapport för fjärde kvartalet och helåret 2011 presenteras den 14 februari

Lindabs rapport kommer att offentliggöras kl. 07.40 den 14 februari 2012.

· En webbsänd telefonkonferens kommer att äga rum kl.10.00 (CET). Rapporten presenteras av David Brodetsky, VD och koncernchef, samt Per Nilsson, CFO.

· För att delta i telefonkonferensen, ring in på + 46 (0) 850 562 932 några minuter före start. Alternativt, ring tel. + +44 (0) 20 71 086 303.

· Konferensen och presentationen kan också följas online via länken, eller via Lindabs hemsida.

· En presentation med kommentarer från David Brodetsky och Per Nilsson publiceras i Flash-format (engelska med svensk textning) på hemsidan i samband med rapporten

Koncernen omsatte 6 527 MSEK år 2010 och är etablerad i 31 länder med cirka 4 400 anställda. Huvudmarknaden är yrkesbyggande som svarar för 80 procent av försäljningen medan bostäder står för 20 procent av försäljningen. Under 2010 stod den nordiska marknaden för 45 procent, CEE/CIS (Central- och Östeuropa samt övriga forna Sovjetstater) för 22 procent, Västeuropa för 29 procent och övriga marknader för 4 procent av den totala försäljningen.